onsdag 18 januari 2012

Inspiration - för vem?


Vi inspireras av olika saker. Så är det ju bara... Vi kommer att lägga ut saker som vi inspireras av och hoppas att någon av er kanske hittar ett guldkorn då och då. 

Jag blir alltid på så bra humör när jag går in på Pedagog Stockholms hemsida för där verkar det alltid finnas nya idéer och projekt. Det bubblar liksom över den här sidan. Där kan man hitta allt från deras nyheter inom skolan till bloggar och länktips. Ibland dyker det upp riktigt intressanta tips på forskningsrapporter om skolan. Gissa om jag blev glad när jag i höstas upptäckte att även lärarna i Stockholm håller på att lära sig LUS. Vi i Filipstad är ju mitt i implementeringen av LUS. Några är klara, några andra håller på och sedan finns det några som väntar.

Så småningom kommer det att läggas ut fler litteraturtips i högerspalten som man kanske kan inspireras av. Om du har tips på någon bra bok så är vi tacksamma om ni hör av er genom att skriva i kommentarsfältet nedan.

Vad inspireras du av?

Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar