onsdag 25 januari 2012

Ett första trevande försök.....

Hej!

Detta är mitt första trevande inlägg här på bloggen. Ser fram emot att lära mig hur detta fungerar, undrar om Katarina kommer att vara lika entusiastisk!! Många frågor blir det.........

Tillråga på allt har jag en son vars klass har en blogg där man får följa deras arbete i skolan, han kan med andra ord detta bättre än jag trots att han precis börjat skolan. Är ni intresserade av att se mer av hur två årskurs ett i Filipstads kommun arbetar med detta kan följa länken nedan eller så hittar ni den under Min blogglista.
Forstaklassarna
Ettagluttarna

Nu får vi se om jag lyckades att länka!! Vem vet nästa gång kanske jag överraskar med en bild!!

Just nu har jag läst om SKL:s inbjudan till sin matematiksatsning PISA 2015. En intressant satsning som riktar sig till alla nivåer i verksamheten med fokus på ledning och styrning. Om ni vill läsa mer om deras satsning kan ni göra det här.

Nu skall jag göra de sista justeringarna på mitt utkast till projektplan för 2012.

Ha en bra dag!

Annalena

1 kommentar:

  1. Det gick ju bra detta. Krånglarna det är det väl bara att gå hem och fråga sonen hur det fungerar.

    SvaraRadera