http://www.du.se/ |
http://www.kau.se/ |
Kanske du är intresserad av att gå en fortbildning i "engelska" eller i "användning av IT i språkundervisningen"? Här följer några förslag, mer information hittar ni via https://www.antagning.se/se/start.
Engelska för lärare åk 1-3, 15 hp (1-15). Ingår i Lärarlyftet
15högskolepoäng, Karlstads universitet, KarlstadAnmälningskod: KAU-20713
Kurskod: LLGA39
Anmälningsperiod: 15 mar - 16 apr 2011
Utbildningsform: IT-distans
Undervisningsspråk: Svenska
Studietakt: Halvfart Studieperiod: vecka 34-01
Kursansvarig: Marika Kjellén Simes
Grammatik och skriftlig färdighet I (skolår 1-6)
Anmälningskod: KAU-19985
Kurskod: ENGA3X
Anmälningsperiod:15 mar - 16 apr 2011
Utbildningsform: IT-distans
Undervisningsspråk: Svenska och engelska
Studietakt: Halvfart Studieperiod: vecka 45-03
Kursansvarig: Marika Kjellén Simes
Sammankomster: 1 sammankomst: heldag på Karlstads universitet.
Examination: Individuellt genom skriftlig tentamen.
Anmälningskod: KAU-19982
Kurskod: ENGA1X
Anmälningsperiod: 15 mar - 16 apr 2011
Utbildningsform: IT-distans
Undervisningsspråk: Svenska och engelska
Studietakt: Halvfart Studieperiod: vecka 35-44
Kursansvarig: Marika Kjellén Simes
Sammankomster: 1 sammankomst: 2-dagarsträff hålls på Karlstads universitet.
Examination: Individuellt genom inlämningsuppgifter och muntliga redovisningar.
Moderna språk: IT i språkundervisningen
7,5högskolepoäng , Högskolan Dalarna, FlexibelAnmälningskod: HDA-H2HCA
Kurskod: TY1028
Studieform: IT-distans
Språk: Svenska
Studieperiod: HT 2012 (v.35, 2012 – v.3, 2013)
Utbildningsform: IT-distans
Studietakt: Kvartsfart
Kursansvarig: Andrea Schwachenwald, asc@du.se
Kursen
syftar till att de studerande utvecklar grundläggande kunskaper om hur IT kan
användas som arbetsinstrument i språkundervisning. Efter avslutad kurs ska den
studerande kunna: · producera nätbaserat material för den egna undervisningen ·
kommunicera över Internet via chatt och i nätbaserade seminarier · med hjälp av
några utvalda program skapa internetbaserade övningar av olika slag, t.ex. ordkunskaps-
och grammatikövningar · producera egna audiofiler för undervisningen · ställa
samman en presentation i Power Point eller motsvarande program · planera och
didaktiskt motivera hur IT kan berika den egna språkundervisningen ·
teoretisera kring några aktuella frågor rörande egen IT-baserad
språkundervisning. Du hittar mer information om kursen i kursrummet på fronter.
Logga in som gäst (länken finns på www.du.se/tyska) och ta del av några de
första uppgifterna redan före kursstart. Inom kursen finns det träffar som äger
rum i ett virtuellt klassrum vid bestämda tider (via internet). Likaså bygger
kursen på självständigt arbete med uppgifter som delas ut veckovis.
Sociala medier i undervisning och lärande
Anmälningskod: KAU-20265
Utbildningsform: Normal undervisning
Undervisningsspråk: Svenska
Studietakt: 10% Studieperiod: v. 40, 212 – v. 17, 2013
Kursansvarig: Dan Åkerlund
Efter avslutad kurs skall studenten
kunna
- redogöra för teorier om hur sociala medier inverkar på lärande,
- redogöra för villkor och förutsättningar för att använda sociala medier i undervisningen,
- beskriva och diskutera användandet av sociala medier i klassrumsarbetet,
- problematisera samt kritiskt och systematiskt granska praktiken i relation till forskningsfältet och
- självständigt planera och genomföra arbeten där sociala medier har en central roll.
//Ann
- redogöra för teorier om hur sociala medier inverkar på lärande,
- redogöra för villkor och förutsättningar för att använda sociala medier i undervisningen,
- beskriva och diskutera användandet av sociala medier i klassrumsarbetet,
- problematisera samt kritiskt och systematiskt granska praktiken i relation till forskningsfältet och
- självständigt planera och genomföra arbeten där sociala medier har en central roll.
//Ann
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar